P O R T F O L I O   E X P E R T

Het curriculum vitae van Philippe Meirlaen.

Werkervaring

Bekijk hieronder mijn cv als IT-professional sinds 1998, tot op heden in dienstverband.
Of klik hier om mijn projecten als zelfstandig ondernemer te bekijken.

 

ICT-consultant bij Ryhove VZW Gent.

2023 – heden.

Eerste, tweede en derde lijn ICT-support.
  • Registreren en oplossen van eerste, tweede en derde lijn ICT-vragen voor 100 collega’s bedienden in 3 vestigingen.
  • Escalatie en opvolging van derde lijn ICT-problemen bij leveranciers en stakeholders.
  • Documenteren van oplossingen.
  • Schrijven van procedures en handleidingen voor collega’s.
  • Verbeteringen (laten) implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Monitoring, updaten en onderhoud ICT-infrastructuur en software.
  • Backups.
  • Antivirus en firewalls.
  • Netwerkinfrastructuur.
  • Wifi-netwerk.
  • Servers via Microsoft Azure.
  • PC’s, tablets, mobiele telefonie en laptops via Microsoft Intune.
  • Vaste telefonie.
  • Camerasystemen.
  • Temperatuur detectiesysteem.
  • Software: Microsoft 365, Business Central, Azure, Intune, Bartender, Lansweeper, Jira, Efficy, Testo, N-Central, Defender, Mac Os, …
Projectmanagement en opvolging met externe ICT-partners.
  • Vaste telefonie.
  • Netwerkswitches
  • Firewalls
  • Wifi-netwerk
  • Migratie servers van VMware naar Microsoft Azure.
  • Implementatie en optimalisatie Microsoft Intune.
  • Tijdregistratie en toegangscontrole.
  • Cybersecurity.

ICT-medewerker bij Woningent CVBA Gent.

2019 – 2022.

 

Eerste, tweede en derde lijn ICT-support.
  • Registreren en oplossen van eerste, tweede en derde lijn ICT-vragen voor 220 collega’s bedienden in 4 vestigingen en verschillende werkplaatsen in Gent.
  • Escalatie en opvolging van derde lijn ICT-problemen bij leveranciers en stakeholders.
  • Documenteren van oplossingen.
  • Schrijven van procedures en handleidingen voor collega’s.
  • Verbeteringen (laten) implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Installatie en onderhoud ICT-hardware en software.
  • Backups..
  • Netwerkinfrastructuur.
  • Wifi-netwerk.
  • PC’s, tablets en laptops.
  • Vaste en mobiele telefonie.
  • Camerasystemen.
  • Software: Microsoft Windows 10, Office 365, Planon, Socio Pack, Fiad Pro, Doc Pro, e-besluitvorming, Mobile Iron, Jira, …
Projectmanagement en opvolging met externe ICT-partners.
  • Telefooncentrale.
  • Wi-Fi.
  • Mobile Iron: centraal beheer mobiele telefoons en tabletpc’s.
  • Ontwikkeling webtoepassing voor kandidatenlijst.
  • Toegangscontrole en tijdregistratie: Bluekey en Protime.
  • Implementatie Notulenbeheer: software voor raad van bestuur.
  • Uitrol Microsoft Teams tijdens Corona-pandemie.

ICT-medewerker bij Titeca Accountancy Roeselare.

2017 – 2018.

Eerste, tweede en derde lijn ICT-support.
  • Registreren en oplossen van eerste, tweede en derde lijn ICT-vragen voor +200 collega’s in 10 vestigingen in Oost- en West-Vlaanderen.
  • Escalatie en opvolging van derde lijn ICT-problemen bij leveranciers en stakeholders.
  • Documenteren van oplossingen.
  • Schrijven van procedures en handleidingen voor collega’s.
  • Verbeteringen implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Monitoring, updaten en onderhoud ICT-infrastructuur en software.
  • Backups..
  • Netwerkinfrastructuur.
  • Wifi-netwerk.
  • PC’s, tablets en laptops.
  • Vaste en mobiele telefonie.
  • Camerasystemen.
  • Software: Microsoft Windows server 2019, Windows 10, Office 365, Citrix, Kluwer Expert/M, Softica, Topaccount, Yuki, Exact Software, Octopus, ELO Dms, Lyanthe, Bouwsoft, Admin-IS, …
Projectmanagement en opvolging met externe ICT-partners.
  • Telefooncentrale.
  • Implementatie Lyanthe software: automatische boekingen aankoop en verkoopfacturen in boekhoudsoftware.

ICT-consultant bij Fiducial Accountancy België, LU en FR.

2011 – 2017.

Eerste, tweede en derde lijn ICT-support.
  • Registreren en oplossen van eerste, tweede en derde lijn ICT-vragen voor +200 collega’s in 23 vestigingen in België. (occasioneel ook in kantoren te Noord Frankrijk en Groot Hertogdom Luxemburg.
  • Escalatie en opvolging van derde lijn ICT-problemen bij leveranciers en stakeholders.
  • Documenteren van oplossingen.
  • Schrijven van procedures en handleidingen voor collega’s.
  • Verbeteringen implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Monitoring, updaten en onderhoud ICT-infrastructuur en software.
  • Backups..
  • Servers en netwerkinfrastructuur.
  • Wifi-netwerk.
  • PC’s, tablets en laptops.
  • Vaste en mobiele telefonie.
  • Software: Microsoft Windows server 2016, Windows XP en Windows 10, Office 2007, Citrix, Kluwer Expert/M, Fiducial tijdsregistratie en facturatieprogramma’s, Mozilla Firebird, Easypay, …
Projectmanagement en opvolging met externe ICT-partners.
  • Telefooncentrale.
  • Coördinator, SPOC en Easypay softwaretrainer voor 6 sociale secretariaten.

Projectmanager HRM- en loon-software bij Cevi Gent.

2009 – 2011.

Tweede lijn loonsoftware en HRM-software support.
  • Registreren en oplossen van tweedelijns software-vragen van klanten zoals gemeentebesturen, OCMW’s en intercommunales.
  • Dispatchen en opvolgen van de eerste lijnvragen aan het helpdeskteam.
  • Change requests na anaylyse doorgeven aan het ontwikkelteam.
  • Documenteren van oplossingen.
  • Schrijven van procedures en handleidingen voor klanten en collega’s.
  • Verbeteringen (laten) implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Projectmanagement HRM- en loon-software.
  • Webinterface laten ontwikkelen om prestaties, onkosten en afwezigheden selfservice door te geven.
  • Loonbeslag en netto-inhouding voor de provincies Oost- en West-Vlaanderen, stad en OCMW Gent.
  • Software: Cevips, Microsoft server en Windows, Unix.
Projectmanagement vakantiegeld en eindejaarspremies.
  • Analyse software
  • Team aansturen van 6 ontwikkelaars en database-administrator om de verbeteringen, views en change-requests te laten implementeren.
  • Toepassing van SCRUM-light en software-projectmanagement en leiderschap.

Verschillende functies bij Easypay Group Meulebeke.

2002 – 2009.

Helpdeskmedewerker / Programmeur / Citrix-verantwoordelijke / Softwaretrainer / Payroll consulent.

Helpdesk medewerker.
  • Registreren en oplossen van eerste en tweedelijns software-vragen.
  • Dispatchen en opvolgen van derde lijn vragen aan het ICT & Software-team.
  • Change requests na anaylyse doorgeven aan het ontwikkelteam.
  • Documenteren van oplossingen.
  • Schrijven van procedures en handleidingen voor klanten en collega’s.
  • Verbeteringen (laten) implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Programmeur.
  • Analyse en ontwikkeling van automatische Easypay-software installer.
    • Via klantspecifieke download website voor meer dan 600 klanten.
    • Ontwikkeling Windows installer GUI om Cobol klantspecifieke software automatisch te installeren.
  • Software: Easypay loonberekeningsoftware, Dos, Visualbasic, Cobol, Unix/Linux, Windows servers, …
Citrix verantwoordelijke.
  • Monitoring en onderhoud Citrix server farms.
  • Installeren nieuwe hosted klantenomgevingen.
  • Helpdesk en ondersteuning klanten bij gebruik van de software.
  • Update management hosted applicatie software.
  • Software: Microsoft Windows server 2008, CentOs Linux, Citrix Metaframe XP, Easypay loonberekening software, ondernemingsloket Eunomia.
Easypay loonberekening software installateur en -trainer.
  • Opleiding geven aan en nieuwe en bestaande collega’s.
  • Installatie software bij klanten.
  • Opleiding geven aan klanten na installatie en oplevering software.
  • Bedrijfsprocessen in kaart brengen en optimaliseren
    • Bijkomende optie en maatwerksoftware voorstellen aan klanten.
  • Software: Windows, Linux, Unix, Lamp, Wamp, Easypay software.
Payroll consulent bij klanten.
  • Assistentie en opleiding geven aan klanten:
    • Dimona.
    • Loonberekening: loon, voordeel alle aard, maaltijdcheques en kosten.
    • Loonbeslag.
    • Aangifte bedrijfsvoorheffing.
    • RSZ aangifte.
    • Berekening vakantiegeld.
    • Berekening eindejaarspremie.
    • Budget en rapportering
  • Software: Easypay loonberekening software, Easytime tijdsregistratie, Microsoft Office.

ICT-verantwoordelijke Beaulieu Coördinatie Center Waregem.

2000 – 2001.

Helpdesk medewerker.
  • Registreren en oplossen van eerste en tweede lijn software-vragen.
  • Dispatchen en opvolgen van derde lijn vragen aan externe ICT-leveranciers.
  • Documenteren van oplossingen.
  • Schrijven van procedures en handleidingen voor klanten en collega’s.
  • Verbeteringen (laten) implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Monitoring en up-to-date houden van ICT-infrastructuur en software.
  • Opvolgen backups en disaster recovery management.
  • Onderhoud en patchmanagement Windows servers, AS/400, Firewalls, netwerkswitches, …
  • Onderhoud, up-to-date houden en installatie van pc’s en laptops.
  • Mobiele telefonie en telefooncentrale.
  • Aankoop van ICT-materiaal.
  • Software: Windows NT4, Windows 2000 server en professional, Microsoft Office 95, AFAS boekhoudsoftware, AS/400 Datex verzekeringssoftware.
Coördinator van de interne ICT-opleidingen van de Beaulieu Group.
  • In kaart brengen van de nodige ICT-opleidingen.
  • Zoeken naar en onderhandelen met externe opleidingspartners.
  • Organiseren van de interne ICT opleidingen en opvolging.

Pc-, laptop-, server- en printertechnieker en verkoper bij DLE Tielt.

1998 – 2000.

B2c en b2b verkoop van pc’s, laptops, printers, servers, software, netwerkinfrastructuur en toebehoren.
  • Zowel tele-verkoop als verkoop in de winkel als bij klanten.
  • Opmaken offertes en opvolging klanten.
Herstelling, upgraden en onderhoud van pc’s, laptops, printers, servers en netwerkinfrastructuur.
  • Herstelling, upgraden en onderhoud van pc’s, laptops en servers.
  • Herstelling en onderhoud van printers.
  • Levering en installatie van ICT-materiaal en netwerken bij klanten.
  • Software: Dos, Windows en Office 95, Windows NT4, 2000 server en professional, Ghost, Norton en McAfee antivirus, Windows backup, …
Assemblage, installatie en herstelling van pc’s, laptops en servers.
  • Software: Dos, Windows en Office 95, Windows NT4, 2000 server en professional, Ghost, Norton en McAfee antivirus, Windows backup, …

Heb je een vraag ?

    Stuur me gerust jouw vraag


    Cookieconsent met Real Cookie Banner