Werkervaring
Bekijk hieronder mijn cv als IT-professional sinds 1998, tot op heden in dienstverband.
Of klik hier om mijn projecten als zelfstandig ondernemer te bekijken.
ICT-consultant bij Ryhove VZW Gent.
2023 – heden.
Eerste, tweede en derde lijn ICT-support.
- Registreren en oplossen van eerste, tweede en derde lijn ICT-vragen voor 100 collega’s bedienden in 3 vestigingen.
- Escalatie en opvolging van derde lijn ICT-problemen bij leveranciers en stakeholders.
- Documenteren van oplossingen.
- Schrijven van procedures en handleidingen voor collega’s.
- Verbeteringen (laten) implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Monitoring, updaten en onderhoud ICT-infrastructuur en software.
- Backups.
- Antivirus en firewalls.
- Netwerkinfrastructuur.
- Wifi-netwerk.
- Servers via Microsoft Azure.
- PC’s, tablets, mobiele telefonie en laptops via Microsoft Intune.
- Vaste telefonie.
- Camerasystemen.
- Temperatuur detectiesysteem.
- Software: Microsoft 365, Business Central, Azure, Intune, Bartender, Lansweeper, Jira, Efficy, Testo, N-Central, Defender, Mac Os, …
Projectmanagement en opvolging met externe ICT-partners.
- Vaste telefonie.
- Netwerkswitches
- Firewalls
- Wifi-netwerk
- Migratie servers van VMware naar Microsoft Azure.
- Implementatie en optimalisatie Microsoft Intune.
- Tijdregistratie en toegangscontrole.
- Cybersecurity.
ICT-medewerker bij Woningent CVBA Gent.
2019 – 2022.
Eerste, tweede en derde lijn ICT-support.
- Registreren en oplossen van eerste, tweede en derde lijn ICT-vragen voor 220 collega’s bedienden in 4 vestigingen en verschillende werkplaatsen in Gent.
- Escalatie en opvolging van derde lijn ICT-problemen bij leveranciers en stakeholders.
- Documenteren van oplossingen.
- Schrijven van procedures en handleidingen voor collega’s.
- Verbeteringen (laten) implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Installatie en onderhoud ICT-hardware en software.
- Backups..
- Netwerkinfrastructuur.
- Wifi-netwerk.
- PC’s, tablets en laptops.
- Vaste en mobiele telefonie.
- Camerasystemen.
- Software: Microsoft Windows 10, Office 365, Planon, Socio Pack, Fiad Pro, Doc Pro, e-besluitvorming, Mobile Iron, Jira, …
Projectmanagement en opvolging met externe ICT-partners.
- Telefooncentrale.
- Wi-Fi.
- Mobile Iron: centraal beheer mobiele telefoons en tabletpc’s.
- Ontwikkeling webtoepassing voor kandidatenlijst.
- Toegangscontrole en tijdregistratie: Bluekey en Protime.
- Implementatie Notulenbeheer: software voor raad van bestuur.
- Uitrol Microsoft Teams tijdens Corona-pandemie.
ICT-medewerker bij Titeca Accountancy Roeselare.
2017 – 2018.
Eerste, tweede en derde lijn ICT-support.
- Registreren en oplossen van eerste, tweede en derde lijn ICT-vragen voor +200 collega’s in 10 vestigingen in Oost- en West-Vlaanderen.
- Escalatie en opvolging van derde lijn ICT-problemen bij leveranciers en stakeholders.
- Documenteren van oplossingen.
- Schrijven van procedures en handleidingen voor collega’s.
- Verbeteringen implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Monitoring, updaten en onderhoud ICT-infrastructuur en software.
- Backups..
- Netwerkinfrastructuur.
- Wifi-netwerk.
- PC’s, tablets en laptops.
- Vaste en mobiele telefonie.
- Camerasystemen.
- Software: Microsoft Windows server 2019, Windows 10, Office 365, Citrix, Kluwer Expert/M, Softica, Topaccount, Yuki, Exact Software, Octopus, ELO Dms, Lyanthe, Bouwsoft, Admin-IS, …
Projectmanagement en opvolging met externe ICT-partners.
- Telefooncentrale.
- Implementatie Lyanthe software: automatische boekingen aankoop en verkoopfacturen in boekhoudsoftware.
ICT-consultant bij Fiducial Accountancy België, LU en FR.
2011 – 2017.
Eerste, tweede en derde lijn ICT-support.
- Registreren en oplossen van eerste, tweede en derde lijn ICT-vragen voor +200 collega’s in 23 vestigingen in België. (occasioneel ook in kantoren te Noord Frankrijk en Groot Hertogdom Luxemburg.
- Escalatie en opvolging van derde lijn ICT-problemen bij leveranciers en stakeholders.
- Documenteren van oplossingen.
- Schrijven van procedures en handleidingen voor collega’s.
- Verbeteringen implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Monitoring, updaten en onderhoud ICT-infrastructuur en software.
- Backups..
- Servers en netwerkinfrastructuur.
- Wifi-netwerk.
- PC’s, tablets en laptops.
- Vaste en mobiele telefonie.
- Software: Microsoft Windows server 2016, Windows XP en Windows 10, Office 2007, Citrix, Kluwer Expert/M, Fiducial tijdsregistratie en facturatieprogramma’s, Mozilla Firebird, Easypay, …
Projectmanagement en opvolging met externe ICT-partners.
- Telefooncentrale.
- Coördinator, SPOC en Easypay softwaretrainer voor 6 sociale secretariaten.
Projectmanager HRM- en loon-software bij Cevi Gent.
2009 – 2011.
Tweede lijn loonsoftware en HRM-software support.
- Registreren en oplossen van tweedelijns software-vragen van klanten zoals gemeentebesturen, OCMW’s en intercommunales.
- Dispatchen en opvolgen van de eerste lijnvragen aan het helpdeskteam.
- Change requests na anaylyse doorgeven aan het ontwikkelteam.
- Documenteren van oplossingen.
- Schrijven van procedures en handleidingen voor klanten en collega’s.
- Verbeteringen (laten) implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Projectmanagement HRM- en loon-software.
- Webinterface laten ontwikkelen om prestaties, onkosten en afwezigheden selfservice door te geven.
- Loonbeslag en netto-inhouding voor de provincies Oost- en West-Vlaanderen, stad en OCMW Gent.
- Software: Cevips, Microsoft server en Windows, Unix.
Projectmanagement vakantiegeld en eindejaarspremies.
- Analyse software
- Team aansturen van 6 ontwikkelaars en database-administrator om de verbeteringen, views en change-requests te laten implementeren.
- Toepassing van SCRUM-light en software-projectmanagement en leiderschap.
Verschillende functies bij Easypay Group Meulebeke.
2002 – 2009.
Helpdeskmedewerker / Programmeur / Citrix-verantwoordelijke / Softwaretrainer / Payroll consulent.
Helpdesk medewerker.
- Registreren en oplossen van eerste en tweedelijns software-vragen.
- Dispatchen en opvolgen van derde lijn vragen aan het ICT & Software-team.
- Change requests na anaylyse doorgeven aan het ontwikkelteam.
- Documenteren van oplossingen.
- Schrijven van procedures en handleidingen voor klanten en collega’s.
- Verbeteringen (laten) implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Programmeur.
- Analyse en ontwikkeling van automatische Easypay-software installer.
- Via klantspecifieke download website voor meer dan 600 klanten.
- Ontwikkeling Windows installer GUI om Cobol klantspecifieke software automatisch te installeren.
- Software: Easypay loonberekeningsoftware, Dos, Visualbasic, Cobol, Unix/Linux, Windows servers, …
Citrix verantwoordelijke.
- Monitoring en onderhoud Citrix server farms.
- Installeren nieuwe hosted klantenomgevingen.
- Helpdesk en ondersteuning klanten bij gebruik van de software.
- Update management hosted applicatie software.
- Software: Microsoft Windows server 2008, CentOs Linux, Citrix Metaframe XP, Easypay loonberekening software, ondernemingsloket Eunomia.
Easypay loonberekening software installateur en -trainer.
- Opleiding geven aan en nieuwe en bestaande collega’s.
- Installatie software bij klanten.
- Opleiding geven aan klanten na installatie en oplevering software.
- Bedrijfsprocessen in kaart brengen en optimaliseren
- Bijkomende optie en maatwerksoftware voorstellen aan klanten.
- Software: Windows, Linux, Unix, Lamp, Wamp, Easypay software.
Payroll consulent bij klanten.
- Assistentie en opleiding geven aan klanten:
- Dimona.
- Loonberekening: loon, voordeel alle aard, maaltijdcheques en kosten.
- Loonbeslag.
- Aangifte bedrijfsvoorheffing.
- RSZ aangifte.
- Berekening vakantiegeld.
- Berekening eindejaarspremie.
- Budget en rapportering
- Software: Easypay loonberekening software, Easytime tijdsregistratie, Microsoft Office.
ICT-verantwoordelijke Beaulieu Coördinatie Center Waregem.
2000 – 2001.
Helpdesk medewerker.
- Registreren en oplossen van eerste en tweede lijn software-vragen.
- Dispatchen en opvolgen van derde lijn vragen aan externe ICT-leveranciers.
- Documenteren van oplossingen.
- Schrijven van procedures en handleidingen voor klanten en collega’s.
- Verbeteringen (laten) implementeren om terugkerende problemen te voorkomen.
Monitoring en up-to-date houden van ICT-infrastructuur en software.
- Opvolgen backups en disaster recovery management.
- Onderhoud en patchmanagement Windows servers, AS/400, Firewalls, netwerkswitches, …
- Onderhoud, up-to-date houden en installatie van pc’s en laptops.
- Mobiele telefonie en telefooncentrale.
- Aankoop van ICT-materiaal.
- Software: Windows NT4, Windows 2000 server en professional, Microsoft Office 95, AFAS boekhoudsoftware, AS/400 Datex verzekeringssoftware.
Coördinator van de interne ICT-opleidingen van de Beaulieu Group.
- In kaart brengen van de nodige ICT-opleidingen.
- Zoeken naar en onderhandelen met externe opleidingspartners.
- Organiseren van de interne ICT opleidingen en opvolging.
Pc-, laptop-, server- en printertechnieker en verkoper bij DLE Tielt.
1998 – 2000.
B2c en b2b verkoop van pc’s, laptops, printers, servers, software, netwerkinfrastructuur en toebehoren.
- Zowel tele-verkoop als verkoop in de winkel als bij klanten.
- Opmaken offertes en opvolging klanten.
Herstelling, upgraden en onderhoud van pc’s, laptops, printers, servers en netwerkinfrastructuur.
- Herstelling, upgraden en onderhoud van pc’s, laptops en servers.
- Herstelling en onderhoud van printers.
- Levering en installatie van ICT-materiaal en netwerken bij klanten.
- Software: Dos, Windows en Office 95, Windows NT4, 2000 server en professional, Ghost, Norton en McAfee antivirus, Windows backup, …
Assemblage, installatie en herstelling van pc’s, laptops en servers.
- Software: Dos, Windows en Office 95, Windows NT4, 2000 server en professional, Ghost, Norton en McAfee antivirus, Windows backup, …
Heb je een vraag ?
– Welkom – Opleidingen – cv – Vakantiejobs – Vrijwilligerswerk – Start-ups – Projectportfolio – Blog – Contact –